19 februari 2007

Söndagskaos

Helgen blev inte alls som det var tänkt, jag och Sabina skulle ju gå oå bio för första gången på länge i lördags men det fick vi tyvärr ställa in eftersom jag blev dålig natten till lördag. Magen var helt i uppror o jag blev orolig för att en ny omgång av vinterkräksjukan skulle börja, det kändes precis så. På söndagen däremot fanns det inte mycket av symptomen kvar. Däremot var det dags för andra familjemedlemmar att insjukna. Under natten hade fyra fiskar dött, tå pakistanbotior och två zebrafiskar. Kunde sanbbt konstatera att det verkade röra sig om klassisk vita prick sjuka.
Efter att ha sovit en stund på dagen så kollade jag upp om zoo affären på Ale Torg hade öppet, men den var stängd. Vill egentligen inte handla där, för affären tilltalar inte mig, iaf inte när det gäller akvariefiskar. Tråkiga akvarier med en massa fiskar i o lite sand i botten, inga växter, däremot en massa algbildning i de flesta akvarier. Provade därför att ringa till Nols Ciklidhobby som faktiskt hade öppet. Jag hade aldrig tidigare besökt dom o trodde i min enfald att det bara var en liten affär med ciklider. Affären ligger i en källare i ett hyreshus och jag blev mycket förvånad när jag gick in. Massvis med akvarier och en massa olika fiskar, krabbor, räkot o annat akvarierelaterat. Alla akvarier såg ut som dom skulle (iaf enligt mig) med växter o allt, precis som akvariet du vill ha hemma, dessutom så var allt billigt, iaf i jämföresle med dom andra jag handlat hos tidigare, så nu blir det dit jag vänder mig i fortsättningen.
Nu över till kaoset. Emma, Ida o Maja var emd ute också o det enda dom gjorde var att gapa, skrika o va sura o arga, något som sedan fortsatte hela eftermiddagen o kvällen, fram till dom hade somnat. Emma kan vara hemsk nu för tiden, är fruktansvärt uppkäftig o tyken. Hon kan inte svara på en enkel fråga utan att svara tyket.

Dom vet då hur dom skall driva mamma o pappa till vansinne iaf. :)

/hedde

Inga kommentarer: