30 juni 2005

Midsommar

Midsommar blev inte riktigt som det var tänkt, den började dock trevligt. ;)
Torsdagen innan midsommar så var det stort bowlingmästerskap på jobbet, god mat och kul bowling (det är faktiskt svinkul att bowla). Det hela slutade för min del, efter ett par pilsner och en Jäger, med en hedrande femteplats. Willis stod (som vanligt) som segrare när allt var över.

Midsommarafton började med att förbereda maten inför kvällen och vid ett tiden så kom Annica och Tommy. Vi brjade med att äta sill o potatis till lunch, vilket var mycket gott, det fanns även en hel del annat att smaka på som var lika gott det.
Vädret var dessutom underbart vilket hjälper till att skaffa den där riktiga sommarkänslan.
Efter lunchen så började det dock balla ur för min del, magen började protestera och jag började så smått må sämre och sämre o vi som skulle grilla senare. Alla som känner mig vet att jag är mycket svag för grillning, så jag hoppades på det bästa att det bara var något tillfälligt, men icke. Jag fick stå där o grilla till allihop o sedan titta på när dom andra åt grillade kycklingspett med klyftpotatis och tzatziki. :(
I övrigt var dagen hur trevlig som helst. Emma sprang som en skottspole fram och tillbaka till Lennart och AM och deras gäster.
Emma var på strålande humör och kom inte i säng förrän vid halv elva, så länge har hon inte varit uppe sen hon var bebis. :)
Natten bestod av feberfrossa och illamående, inte kul. Helgen fortsatte på samma sätt och man var inte människa förrän på onsdagen igen.

En och en halv dag kvar att jobba sedan är det fyra veckors semester som gäller med allt vad det innebär.

Ha de gôtt!

/hedde

Inga kommentarer: